de Bobana M. Andjelkovic
Există diferite definiții și abordări ale
conceptului de adevăr. De la filosofiile antice ale Orientului Îndepărtat la
filosofiile analitice combinate cu ciberneticile secolelor 20 și 21. Toate au
fundamente, argumente și ipoteze ce pot fi dezbătute. Toate pot fi acceptate
sau nu, dar majoritatea au fundamente solide și coerente. Cei cărora le place
să relativizeze – distracția superficialului filosof contemporan popular, vor
abuza de faptul că persistă diferite abordări ale noțiunii și vor trage
concluzia că adevărul depinde de viziunea subiectului sau chiar vor pune sub
semnul întrebării de ce este important adevărul într-un anumit caz și context.
Până la urmă, importantă este capacitatea de a
lăsa la o parte perspectivele mărginite ale acestui climat care ar dori să
devalorizeze secole de gândire umană. De-a lungul secolelor au existat eforturi
reale de dezvoltare a variatelor poziții și perspective care acoperă spectrul
conceptelor umane distincte, care sunt comprehensibile și au baze solide și pot
fi tratate ca valori acceptate la modul general. Le putem accepta sau nu, dar
sinceritatea originilor acestora este deasupra abordării; au fost derivate în afara
motivelor oportuniste. Atâta vreme cât putem susține sau dezbate niște opinii
sau teze în baza argumentelor coerente, câtă vreme le putem împărtăși cu
ceilalți și le putem aduce în discuție, fie că există sau nu o opoziție fermă de
partea cealaltă, ne aflăm totuși în siguranță gândind, dezbătând,
concluzionând, încercând să schimbăm opinia, poziția sau abordarea filosofică a
cuiva. Este important ca ființele umane să evolueze, să dobândească noi
cunoștințe și să dezvolte noi idei, idei mai bune decât cele pe care le aveau înainte.
Toate acestea sunt diferite de relativizarea incoerentă, care alcătuiește
miezul falsității corectitudinii politice.
Introducerea noțiunii de corectitudine
politică pe post de contribuție valoroasă la lupta pentru libertate este
complet greșită, nu se potrivește omenirii și, indiscutabil, scade nivelul
discursului. Corectitudinea politică este într-adevăr utilă celor care
intenționează să subjuge mintea umană, să submineze modalitățile de a gândi și
trăi derivate în mod organic și să impună altele în locul acestora.
Corectitudinea politică este folositoare în scopuri mai mari sau mai mărunte,
cum ar fi susținerea de argumente retorice, manipularea cuiva sau chiar
dobândirea de putere politică într-o foarte scurtă perioadă de timp. Acestea
sunt motivele pentru care cei ce propun acest model au nevoia relativizării,
deoarece în locul unui sistem de valori coerent există doar unul superficial, unul
bazat pe inabilitatea de a-și proiecta interesele pe termen lung dincolo de
nevoile imediate sau egoiste, deghizate în mod cinic sub formă de grijă autentică pentru ceilalți. Așa încât aceștia descoperă că este mai sigur să
relativizeze orice și să se angajeze în oportunism.
Corectitudinea politică nu este legată de
progresul sau dezvoltarea umană, este nenaturală; artificialitatea vine odată
cu dezvoltarea unui limbaj specific sau a jargonului său. Corectitudinea
politică este o valoare impusă, una obținută exclusiv prin banii oferiți celor
care o promovează – lucru care le permite să impună aceste valori suspecte,
pentru a distrage omenirea de la dezvoltarea naturală (peste care nu se poate
sări), pentru a favoriza anumite grupuri și a le oprima pe altele, pentru ca, în
cele din urmă, să pulverizeze și să separe oamenii. Dar, în același timp,
trebuie creată aparența că există grijă pentru ceilalți, pentru egalitate,
fraternitate și toate celelalte fraze cu încărcătură politică dar care de fapt
și-au pierdut orice înțeles în procesul deconstrucției textuale.
Este necesar să ne adresăm și originii
istorice a corectitudinii politice. Aceasta datează din timpul dezbaterilor
politice și disputelor în contextul politicilor extremiste. A început ca un
produs al stalinismului în cadrul partidului comunist și era o unealtă folosită
împotriva celor care depășeau granița acceptabilă a gândirii ideologice. A
continuat în cadrul inautenticelor dezbateri politice din SUA după cel de-al
Doilea Război Mondial, unde a devenit mai mult decât evident că scopul acestei
agende nu avea nimic în comun cu realizările sociale. Scopul declarat era acela
ca oamenii să se comporte unii față de alții și să fie tratați în mod egal,
indiferent de diferențele dintre ei. Dar intenția este legată mai mult de
nebunie politică, de extremism deghizat și poate chiar de un oarecare grad de instabilitate
psihică printre indivizii sau grupurile care o promovează.
Dacă termenul de corectitudine politică cuprinde
sugestia ortodoxiei staliniste în URSS și a campaniilor media sociale și
politice orchestrate în SUA după WWII pentru a facilita transferul puterii de
la instituțiile guvernamentale oficiale la instituțiile non-guvernamentale
neoficiale, cum a ajuns să fie privit ca o preocupare autentică pentru
libertate și egalitate? Este mai mult o mască pentru cenzura neoficială sau,
mai precis, o încercare de a controla membrii societății prin limbajul cotidian
într-o manieră deghizată, cu scopul de a modela mințile. Țintește să ia
aparența unui luptător pentru libertate în numele fiecărui individ de pe planetă,
indiferent de viziunile politice, religioase, sexuale sau de orice alt tip ale
oricărui individ de pe planetă. Dar, în același timp, presupune ca indivizi sau
grupuri demne de dispreț să poată susține dreptul de a exista și a acționa
deschis.
Într-o epocă în care corectitudinea politică
doar lasă impresia că protejează pe toată lumea și susține libertatea pentru
toată lumea, comunitatea internațională permite Israelului să omoare poporul
palestinian, pe teritoriul statului Palestina, atât în Cisiordania cât și în Gaza.
Israelului i se permite să nu ridice blocada ce asfixiază Gaza, Israelului i se
permite să folosească operațiuni militare sub steag fals și campanii media sub
steag fals pentru a porni războaie dezgustătoare și masacre în statul ocupat al
Palestinei. Israelului i se permite să aducă cetățeni străini, evrei și
convertiți – coloniști ilegali, mulți dintre ei nici măcar cunoscând limba
ebraică, fanatici religioși de extremă dreapta din lumea întreagă, să trăiască
pe pământul altor oameni și să se poarte ca cetățeni israelieni. Dar
indigenilor din statul Palestina nu li se permite să trăiască acolo liberi, pe
terenurile lor private sau pe proprietatea statului – sunt expulzați și li se
neagă dreptul de reîntoarcere – toate acestea sub privirea comunității internaționale.
Israelul distruge cultura beduinilor chiar și
după ce a fost avertizat de comunitatea internațională. Coloniile pe care
Israelul le construiește pe pământ palestinian sunt ilegale sub legea
internațională. Israelul se folosește de discuțiile despre pace pentru a
distrage atenția de la anexarea de și mai mult pământ și de la construirea de și
mai multe colonii ilegale. Dar, de fiecare dată când este denunțat pentru
violență rușinoasă față de statul Palestinei și cetățenii săi, Israelul invocă
argumentul antisemitismului și al holocaustului. Ce este corect politic în argumentul
acesta? Antisemitismul și holocaustul sunt singurele argumente, false oricum,
pe care Israelul este în stare să le aducă pentru a-și justifica crimele, de 70
de ani încoace? Au trecut 70 de ani de la holocaust și aproape un secol de la
începutul ocupației deschise și sprijinite internațional și al violenței
indiscutabile față de Palestina și cetățenii ei pe pământul lor. Sportul
preferat al soldaților israelieni din ultimii ani este uciderea copiilor
palestinieni. Forțelor de Ocupație Israeliene (așa-zisul IDF) li se permite
profanarea și vandalizarea locurilor sfinte islamice și creștine. Ce este
corect politic în legătură cu asta?
Triburi africane indigene sunt rase de pe
suprafața pământului și, iarăși, falsul argument este folosit drept camuflaj –
grija umanitară. Resursele naturale sunt furate, viețile oamenilor sunt
schimbate cu forța sub falsul pretext al preocupării față de ei. Guvernele sunt
schimbate cu forța, sunt impuse standardele societății străine, sunt provocate
războaie civile, oamenii sunt lăsați să moară de foame. Același lucru au pățit
și aborigenii din Australia, triburile native din America de Sud și de Nord și
câteva triburi și națiuni din unele părți ale Asiei. Din fericire, încă mai
sunt părți ale lumii sănătoase. Acestea au reușit să-și păstreze vii umanitatea
și cultura, atât cât este posibil în epoca furiei nebune. Paradigma dominantă
este în general aliată în jurul ignoranței, a superficialității și a lașității;
o paradigmă ce plasează valoarea în uriașele cantități de bani, mai presus de
orice. Aceștia sunt bani însângerați, străini, în mare parte venind din
așa-zisa lume dezvoltată. Ce este corect politic în legătură cu asta?
În ultimii zeci de ani, comunitatea
internațională a creat o nouă zonă de război în Balcani, prin fragmentări și
divizări, prin războaie civile și bombardamente NATO cu ajutorul politicienilor
locali corupți, ale căror viziuni politice variază de la naționalismul extrem
la sălbaticul capitalism vestic distructiv, depinde ce li s-a ordonat de la marii
șefi ai lumii dezvoltate. Ce este corect politic în legătură cu asta?
Ce scop are UNESCO, dacă Bagdad, Tripoli,
Damasc, Kabul și alte centre antice ale culturii sunt distruse? Care este
scopul UN dacă Statele Unite ale Americii duc războaie de proximitate și nu
numai, peste tot în lume? Care este scopul misiunilor internaționale de pace
ale UN dacă nu pot acționa în linie cu legea internațională și păstra pacea? Care
este scopul oricărui serviciu public de poliție dacă este militarizat și mai
mult pune în pericol decât protejează plătitorii de taxe? Și ce este corect
politic în legătură cu asta?
Dar, chiar dacă așa-numitele țări ale lumii
dezvoltate au făcut posibil, sub false argumente, să se șteargă culturi
importante, care au reprezentat sol fertil pentru dezvoltarea multor alte
culturi și să se fure artefacte din țările distruse pentru a fi expuse în
muzeele lumii dezvoltate, nu este posibil să elimine oamenii sănătoși la cap și
bunul simț. De aceea misiunea lor este finalizată prin manipulare și prin
implementarea mijloacelor necesare creării standardelor duble și dizolvării
conștiinței umane naturale. Dar, mai devreme sau mai târziu, bunul simț va
apărea din nou, pentru că este o caracteristică naturală. Când natura este
împiedicată să existe prin mecanismele sale obișnuite, găsește alte modalități
prin care să lupte cu boala, deoarece natura este un sistem autoreglator pe
care noile științe aplicate încearcă să-l copieze prin mașinării, dar eșuează,
producând himere.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu