marți, octombrie 04, 2016

Gay, neocon și islamofob


                                        Milo Yiannopoulos



de Gilad Atzmon

Lui Milo Yiannopoulos (n.t. jurnalist britanic, Breibart) nu îi plac musulmanii sau Islamul. Nu îi vrea în Europa.

Precum vânzătorii de hasbara, Yiannopoulos are capacitate zero când vine vorba de gândire istorică. La fel ca Zioniștii, pentru Yiannopoulos „problema” începe în momentul în care se identifică cu statutul de victimă. „Homosexual fiind, sunt terifiat de emigrarea masivă a musulmanilor în Europa”, declară acesta.

Mă întreb, oare este la fel de tulburat, „homosexual fiind”, de faptul că guvernele noastre vestice au bombardat musulmanii omorând milioane de oameni nevinovați? Ca „suporter al războiului din Irak”, nu-și poate da seama Yiannopoulos că, încă o dată, ne-am adus dezastrul asupra noastră? Nu este valul de musulmani ce migrează spre Europa rezultatul războaielor imperiale vestice? Am distrus țările arabe una după alta.

„De ce suntem mirați că musulmanii aruncă în aer chestii, cu asta se ocupă ei”, spune Yiannopoulos. Să mori tu?!? Oare musulmanii din Siria și din Irak aruncau în aer „chestii” înainte de a se confrunta cu realitatea letală a imperialismului Zionizat? Palestinienii se aruncau în aer înainte să fi cunoscut realitatea statului rasist evreiesc?

Spre deosebire de Zio-conii politicoși care trasează o linie de demarcație înșelătoare între „musulmanii cușer” și „islamismul diabolic”, Yiannopoulos recunoaște că el urăște toți musulmanii. Nu e vorba de Isis. Ceva este „fundamental greșit” în legătură cu Islamul, de exemplu „nu este o mișcare pacifistă”.

Yiannopoulos îi acuză practic pe musulmani că nu au reușit să fie evrei. Politicile evreiești sunt excepțional de eficiente în a forma și a controla dezacordul cu politicile evreiești. Făcând asta, instituțiile politice evreiești se ocupă de disensiunea față de diverse elemente culturale problematice asociate culturii evreiești. Musulmanii nu joacă jocul opoziției controlate. Musulmanii sunt în general imuni la politicile identitare. Spre deosebire de Yiannopoulos care vorbește „din postura de homosexual”, musulmanii foarte rar vorbesc „din postura de musulmani” deoarece Islamul nu este un sistem de identificare, este o chestiune de credință. Cei care cred în Allah SUNT musulmani, nu au nevoie să se identifice cu „postura de musulmani”. Credincioșii nu văd niciun motiv pentru care să-și asume responsabilitatea pentru acțiunile altor credincioși. În mod similar, prietenul meu, rabinul Yaakov Shapiro, nu vede vreo nevoie ca „evreu fiind” să se scuze pentru acțiunile Israelului. Pentru el, Israelul n-are nimic în comun cu iudaismul său sau cu valorile sale iudaice.*

Pentru Yiannopoulos, Islamul este incompatibil cu democrația liberală modernă și „va da timpul înapoi”. Cine e de vină? Răspunsul lui Yiannopoulos este empatic de simplist și de înșelător: „stânga regresivă”. Nu prea. Oare nu „stânga progresistă” evreiască este cea care a condus de decenii campania pro-emigrare? Oare nu așa-zișii „stângiști regresivi”, marxiștii ortodocși și staliniștii au fost cei care s-au opus de fapt marxismului cultural și politicilor identitare realizând că aceste experimente sociale erau menite a diviza clasa muncitorească?

Dar Yiannopoulos nu se înșală în întregime. Este corect în critica sa adusă marxiștilor culturali și tiraniei corectitudinii ce a promovat falsa idee că „modelând limbajul poți suprima intoleranța”. Însuși Yiannopoulos demonstrează cât de greșită este mantra aceasta. Yiannopoulos operează ca un vânzător al politicilor identitare în timp ce împrăștie ură la adresa Islamului și a musulmanilor. În cea mai autocontradictorie manieră, el sfârșește prin a susține că societatea civilizată înseamnă a trăi „unul cu celălalt în ciuda prejudecăților și diferențelor”, însă, continuă acesta, „reușeam acest lucru de minune până când am început să importăm musulmani”. Acesta este Yiannopoulos articulând cea mai banală formă a mantrei Zio-cone. Trebuie să-l iubești pe „Celălalt”, trebuie să-l respecți pe „Celălalt” dar să te asiguri mai întâi că ne lași pe noi să decidem cine este acel Celălalt. Yiannopoulos îi dezumanizează pe musulmani. Vorbește despre ei ca despre niște mărfuri sau produse „importate”. Această viziune a societății nu are nimic de-a face cu toleranța vestică și cu valorile sale. Este o formă radicală de excepționalism.

Viziunea sa asupra toleranței vestice este fantasmagorică și incorectă din punct de vedere istoric. I-a luat Vestului multă vreme pentru a lăsa femeile să voteze. I-a luat Vestului multă vreme pentru a-și deschide inima homosexualilor și drepturilor acestora. Sclavia nu este complet eradicată în Vest, deși se transformă în permanență pentru a-și ascunde simptomele abjecte.

Nu ar trebui ca Yiannopoulos să acorde un pic de timp și dialectici pentru a permite ca pacea dintre Vest și Est să triumfe? Până la urmă, noi, Vestul, am fost cei care am declarat un război criminal Islamului în numele Războiului Împotriva Terorii.


*desigur, mulți alți rabini ortodocși insistă că Israelul este întruchiparea gândirii iudaice.




Niciun comentariu: