joi, decembrie 15, 2016

Dependența reciprocă a Zionismului și antisemitismului




de Eli Aminov


Când Netanyahu l-a menționat anul trecut pe Adolph Hitler spunând că responsabilitatea pentru holocaust și exterminarea evreilor europeni se află pe umerii Marelui Muftiu al Ierusalimului Haj Amin și pe cei ai poporului palestinian, a mai afirmat și că Führer-ul dorea la început doar expulzarea evreilor și că Muftiul ar fi fost cel care l-ar fi convins să-i extermine. Această reabilitare a lui Hitler, așa cum a fost făcută de Netanyahu, poate că nu l-a transformat pe Hitler într-un Zionist dar într-adevăr i-a oferit statutul de pro-Zionist, ca fel ca mulți alți antisemiți de pe lângă el.

Netanyahu nu a avut succes în tentativa sa de a lega lupta palestiniană de holocaust, dar acest val recurent de acuzații a trezit un tăvălug de atacuri menite să-i epureze pe criticii Zionismul din cadrul Partidului Laburist britanic. Toate acestea sub pretextul antisemitismului.

„Antisemitism” este un termen peiorativ pe care mișcarea Zionistă îl asociază cu oricine i se opune ei sau crimelor sale împotriva poporului palestinian. Dar istoria arată că Zionismul și antisemitismul sunt de fapt ca doi gemeni siamezi. Astăzi, antisemitismul este exprimat în principal prin ura față de musulmani – dintre care vasta majoritate este arabă – în Europa și în această privință, Israelul este de departe cea mai antisemită țară. Dimpreună cu opoziția exprimată față de politicile Israelului împotriva palestinienilor, antisemitismul mai tradițional care se axează pe ura față de evrei, își scoate și el capul la iveală. Este alimentat atât de propaganda Israelului care susține că reprezintă toți evreii din lume, cât și de faptul că tot mai mulți oameni, de peste tot, înțeleg că Israelul este un stat al apartheidului, fondat pe un act continuu de purificare etnică și de negare a drepturilor umane și civile ale cetățenilor săi non-evrei.

Consolidarea interesului comun al antisemiților și al Zioniștilor a început cu părintele Zionismului, Theodor Herzl. Rețeaua sa de relații și eforturile sale de lobby îi includeau nu numai pe criminalul și dictatorialul sultan otoman sau pe Kaiserul german, ci și pe reprezentanții regimului antisemitic țarist – Marele Cneaz Vladimir, contele Witte și Plehve, directorul poliției țariste și organizatorul pogromului de la Chișinău. În 1903, Herzl a primit o scrisoare de la Plehve care spunea: „Dacă Zionismul înseamnă stabilirea unui stat independent în Palestina și promovarea emigrării evreilor din Rusia, atunci vă puteți baza pe sprijinul moral și material al guvernului rus.” De partea sa, Herzl îl asigura că evreimea nu va ataca Rusia ca răspuns la pogromul inițiat de oamenii lui Plehve. Într-adevăr, diplomație Zionistă în forma sa cea mai pură.

Incapacitatea Zionismului de a exista fără antisemitism a fost anticipată încă din 1897, de către Ahad Ha’am. Criticându-l pe Herzl și Congresul Zionist, scria: „Din însemnările lui Herzl aflăm că sufletul întregii sale mișcări [Zioniste], chiar și în ziua de astăzi, este antisemitismul și numai antisemitismul. Încă este dependent de ceea ce i-a dat naștere, ca un bebeluș care are nevoie permanentă de mama sa. Și dacă antisemitismul ar muri, nici Zionismul nu ar fi capabil să supraviețuiască, nici pentru o secundă.” Cu alte cuvinte – nu există Zionism fără antisemitism.

Diplomația Zionistă se reflectă și în relația sa cu Germania nazistă. În cartea sa ”Germania nazistă și evreii”, Saul Friedlander povestește despre un memorandum trimis lui Hitler de liderii Organizației Zioniste din Germania în iunie 1933, asupra căruia comenta un specialist în al Treilea Reich: „Pare că memorandumul dezvăluie un grad de simpatie față de național-etatismul populist al regimului lui Hitler și susține că Zionismul este compatibil cu aceste principii.” Friedlander elaborează apoi: „Prima reacție a unor lideri Zioniști față de noua situație din Germania nu a fost una negativă. Exista speranța că politica nazistă de promovare a emigrării evreilor din Germania va oferi oportunități strălucite pentru Yishuv (comunitatea coloniștilor Zioniști din Palestina).” De cealaltă parte, Zioniștii se temeau să nu fie prea mulți emigranți, așa cum a declarat Arthur Ruppin în timpul Congresului Zionist de la Praga din 1933: „Pentru ca emigrația să nu inunde Yishuv-ul ca o lavă fierbinte”. După cum se știe, Zioniștii au încălcat în mod fățiș boicotul evreiesc internațional al Germaniei naziste, semnând un Acord de Transfer cu naziștii și cumpărând mărfuri nemțești cu banii evreilor germani.

Această solidaritate șocantă a Zioniștilor cu viziunea nazistă a purității rasiale este evidențiată în cartea rabinului Joachim Prinz din 1934, care era unul dintre liderii Zioniști din Germania. În cartea sa, „Wir Juden” (Noi, evreii), Prinz își exprima satisfacția față de „revoluția germană” care a distrus liberalismul: „Singura formă de viață politică ce a ajutat la asimilarea evreiască s-a scufundat și a dispărut”, sărbătorea dr. Prinz, care privea legile rasiale naziste ca pe „o împlinire a aspirațiilor noastre”. Apoi continuă: „Am dori ca astăzi asimilarea să fie înlocuită cu o lege nouă: o declarație a apartenenței la poporul evreu și la rasa evreiască. O țară ce este construită pe baza purității naționale și rasiale nu poate fi decât respectată de un evreu care își declară afilierea la propria sa specie.” Această lingușire grosolană a lui Hitler nu l-a împiedicat mai târziu pe acest iudeo-nazist să devină cetățean american și vice-președinte al Congresului Evreiesc Mondial, precum și prieten apropiat al Goldei Meir când aceasta a fost prim-ministru al Israelului.

Saul Friedlander menționează în cartea sa și o criză ce s-a născut la o conferință a bancherilor evrei din Londra în noiembrie 1935, între Zioniști și non-Zioniști, în legătură cu salvarea evreilor din Germania. Haim Weizmann se opunea cu fermitate planului lui Max Warburg de folosire a fondurilor evreilor germani pentru a finanța emigrarea evreiască în alte țări decât Eretz Israel. Până la izbucnirea celui de-al doilea război mondial conflictul avea să continue, liderii Zioniști opunându-se cu vehemență poziției non-Zioniștilor care voiau să salveze evreii trimițându-i oriunde ar fi fost posibil. Poziția Zionistă era clară: ori în Palestina, ori în iad.

Așa-zisul „antisemitism” este ceea ce alimentează mișcarea Zionistă astăzi, tot antisemitismul este și elementul constituent al strategiei sale a fricii. Acest element principal este folosit cu regularitate atât în politica internă, cât și în cea externă, în timp ce este întreținut de o uriașă mașinărie a propagandei. Propaganda se bazează pe pretenția Zionistă revoltătoare că statul Israel reprezintă toți evreii de pe planetă, atât politic cât și moral, chiar dacă aceștia nu își doresc să fie reprezentați în acest fel. Această propagandă are două scopuri pricipale: transformarea evreilor de pretutindeni în scuturi umane ale politicii Zioniste, scuturi al căror rol este de a ascunde crimele israeliene de restul lumii; și în al doilea rând, de a submina încrederea evreilor în ei înșiși, determinându-i să emigreze în Israel.

Zionismul a încercat să rezolve „problema evreiască” întemeind un „refugiu” pentru evrei în Palestina istorică. Dar formula a fost inversată: „refugiul” care a devenit cel mai periculos ghetou pentru evreii de astăzi, are nevoie de noi emigranți evrei pentru a-și menține superioritatea demografică și pentru a servi drept carne de tun pentru armata israeliană. Evreii de peste tot care nu vor să fie exploatați de Zionism sunt transformați în ostatecii Israelului împotriva voinței lor și chiar în potențialele victime ale acțiunilor sale.

Israelul și mișcarea Zionistă, chipurile, încearcă să lupte împotriva antisemitismului și zbiară după un efort global împotriva acestuia. Dar în realitate, o asemenea luptă ar contrazice interesele adevărate ale Zionismului, în primul rând din motive practice: o luptă victorioasă împotriva rasismului și a antisemitismului ar permite evreilor să continue să fie cetățeni în alte țări și apoi ce se va întâmpla cu Zionismul? De la apariția sa, mișcarea Zionistă a adoptat poziția antisemiților, că evreii reprezintă un popor străin printre alte națiuni europene, diferit de toate celelalte. Astfel încât trebuie separați de ceilalți – de gentili – și concentrați într-un singur teritoriu (unde, din nou, să fie separați de gentilii nativi). Lucien Wolf, un personal principal printre evreii britanici, îi scria lui Rothschild în 1916 în legătură cu această idee: „Înțeleg că Zioniștii nu doar propun formarea și stabilirea unei naționalități evreiești în Palestina, ci susțin și că toți evreii, în momentul acesta, formează o națiune separată și deposedată, așa încât este necesară găsirea unui centru politic organic, deoarece ei sunt și întotdeauna trebuie să fie înstrăinați și diferiți indiferent unde vor trăi...Mi-am petrecut cea mai mare parte din viață încercând să combat aceste doctrine când mi-au fost prezentate sub forma antisemitismului și nu pot să le consider decât mai periculoase când vin sub deghizarea Zionismului.”

Cei care nu au fost otrăviți de ideologia Zionistă pot înțelege diferit declarațiile lui Ken Livingstone, un fost membru al Partidului Laburist britanic și fost primar al Londrei, în legătură cu Zionismul lui Hitler sau întrebarea ambasadorului venezuelean la UN cu privire la „soluția finală” pregătită de Israel palestinienilor. Ele nu reprezintă expresii antisemite ci o critică fermă a Zionismului, care este o mișcare colonialistă, rasistă, violentă și ipocrită. Zionismul îi pune astăzi în pericol nu doar pe palestinieni, nu doar pe fiecare cetățean israelian, dar și pe toți evreii din lume pe care Israelul i-a luat ostateci pentru a-și proteja politicile criminale. Conducerea Partidului Laburist din Marea Britanie, care s-a repezit să-l denunțe pe Livingstone, a jucat după cum i-a cântat mișcarea Zionistă. În loc să facă asta, mai bine ar fi explicat publicului că nu ar trebui să existe nicio confuzie, lupta împotriva „antisemitismului” și sprijinul față de diabolicul său frate geamăn – Zionismul, merg mână în mână.



http://www.alternet.org/grayzone-project/mutual-dependency-zionism-and-anti-semitism

Niciun comentariu: