miercuri, noiembrie 30, 2016

Ce este Zionismul?




de Lasse Wilhelmson


Zionismul este, potrivit propriilor sale personaje proeminente, o mișcare politico-religioasă ce are ca scop crearea unui model de stat socialist pentru evrei în Palestina, acolo unde se află muntele Sion.

Rădăcinile sale se găsesc în iudaism și la mijlocul secolului al 19-lea, Moses Hess, mentorul lui Karl Marx în socialism, l-a dezvoltat într-o mișcare politică.

Hesse a fost numit rabinul comunist și odată cu cartea sa „Roma și Ierusalimul” (1862) a pus bazele Zionismului.

Înainte de asta, el formulase primele principii scrise ale comunismului – „Socialism și comunism” (1843), „Un crez comunist: întrebări și răspunsuri” (1846) și „Consecințele unei revoluții a proletariatului” (1847).

Păstrând linia, a colaborat cu Marx și Engels la „Manifestul comunist” (1848), mai ales în legătură cu rolul religiei. (1)

Theodor Herzl, de obicei numit părintele oficial al Zionismului, a planificat colonizarea Palestinei într-o carte mai practică „Der JudenStaat” (Statul evreiesc), planificare aprobată de primul congres Zionist din 1897, ce a avut loc la Basel.

Acesta a descris cartea lui Hess „Roma și Ierusalimul” drept cartea care spune tot ce este de spus despre Zionism.


                                                  

„Rasa”, poporul, națiunea și noțiunea de „aleși” , toate acestea se contopesc în Zionism pentru a crea un socialism național, de tip colonialist, sinonim cu „lebensraum-ul” (spațiul vital) și cu ideologia „Blut und boden” (sânge și teritoriu).

Mai târziu, național-socialismul german a fost creat cu aceleași componente ideologice și cu efecte similare asupra societății.

Nazismul este național-socialismul germanilor și Zionismul național-socialismul evreilor.

„Și eu, ca și Hitler, cred în puterea ideii sângelui” scria Haim Nachman Bialik, poetul național al Israelului în „Ora prezentului”(1934).

Declarația Balfour, semnată în 1917 de ministrul britanic de externe și de lordul Rothschild, a creat condițiile necesare pentru o identitate națională pentru grupul de evrei printr-un stat evreiesc pe pământul Palestinei, în concordanță cu țelurile pe termen scurt ale Zionismului.

Marea Britanie a dat o țară deținută de alții unei a treia părți, la schimb pentru colaborarea cu mafia evreiască de pe Wall Street, parțial pentru a finanța ambițiile militare ale Marii Britanii în primul război mondial și parțial pentru a câștiga Statele Unite de partea britanicilor în războiul împotriva Germaniei.

La început exista puțin sprijin pentru Zionism printre evreii europeni și printre evreii din lagărele germane de concentrare din timpul celui de-al doilea război mondial.

Însă, exodul evreilor din Germania în Palestina a fost plănuit de Zioniștii evrei în colaborare cu germanii naziști, blocându-se astfel un exod mai substanțial al evreilor în alte țări. Acest lucru s-a făcut prin cooperarea dintre Organizația Zionistă Mondială și Germania, prin așa numitul Acord de Transfer din 1933. Înainte de asta, evreimea mondială declarase război Germaniei sub forma unui boicot economic global.




Însă, cu mult înainte, ca parte din colonizarea europeană, încă de la sfârșitul secolului al 19-lea, Zionismul instruise evreii în vederea colonizării Palestinei. Zionismul politic și-a atins pragul maxim după terminarea celui de-al doilea război mondial odată cu proclamarea statului evreiesc al Israelului în 1948.

Evreii est-europeni marxiști, conduși de Ben-Gurion, părintele fondator al Israelului și viitor prim ministru al Israelului care se considera un bolșevic, au jucat un rol important în colonizare. Chibuțurile socialiste din care doar evreii puteau face parte, au pavat drumul către furtul pământului și purificarea etnică a 750.000 de palestinieni în 1948, cataclismul ce poartă numele Nakba. Acești palestinieni și urmașii lor încă trăiesc în tabere de refugiați sau în exil și li se refuză dreptul, garantat de Organizația Națiunilor Unite, de a se reîntoarce.

Expulzarea palestinienilor s-a făcut cu ajutorul armatei evreiești Hagana și al organizațiilor teroriste Stern și Irgun, fondate de Zeév Jabotinsky care a colaborat cu Benito Mussolini. În același an, gruparea Stern l-a asasinat pe contele Folke Bernadotte, trimisul și negociatorul suedez al planului de partiție al UN. (2)

Însă, abia după războiul de șase zile din 1967, Zionismul (post-Zionismul) a devenit o forță semnificativă în Statele Unite, prin influența evreiască din industria bancară, media și cinematografică, din sfera academică și prin organizațiile lobby-ului evreiesc precum AIPAC și prin influența neoconservatorilor (neoconilor) asupra politicii externe americane și a războaielor neo-coloniale din Afganistan și Irak. Neoconii americani sunt aliați cu Zioniștii evrei și creștini și conservatorii neo-liberali, Leo Strauss fiind principala figură ideologică. Un soi de Zionism de dreapta care seamănă foarte mult cu Zionismul lui Jabotinsky în Palestina. Dar neoconii au rădăcini și printre troțkiștii din SUA, care, la fel ca Ben-Gurion în Palestina, erau bolșevici. Uniunea Sovietică a participat activ la munca depusă în vederea admiterii Israelului ca stat membru al UN. În ce măsură a făcut asta pentru a-și consolida influența printre comuniștii din SUA, în mare parte evrei, sau ca prim act important al social-imperialismului sovietico-american, este discutabil.

Majoritatea grupurilor religioase evreiești de astăzi privesc Zionismul ca pe o dezvoltare pozitivă a iudaismului. (3) Dar există grupări mai mici de evrei ortodocși, cum ar fi Neturei Karta, care consideră Zionismul incompatibil cu iudaismul din cauză că statul evreiesc poate fi doar opera lui Dumnezeu, nu a oamenilor, așa cum este cazul Israelului.


                                                       Neturei Karta


Zionismul creștin se bucură de un sprijin considerabil în Statele Unite dar nu numai. Zionismul creștin este o organizație mare dar este subordonată Zionismului evreiesc în sprijinul acordat unui stat evreiesc în Sion, unde, se presupune că într-o zi evreii vor deveni creștini. (4)

Astăzi, Zionismul a devenit cea mai dominantă ideologie din lumea vestică și expresia cea mai semnificativă a imperialismului anglo-american. Este folosit pentru a controla gândirea oamenilor prin restricționarea libertății discursului public și a presei și pentru a motiva războaiele neo-colonialiste împotriva islamului. Acest lucru este realizat prin prezentarea unei imagini oficiale a „Holocaustului” ca o chestiune exclusiv evreiască, holocaust care este tratat ca o religie; chestionarea acestuia este tabu și este un act care se pedepsește prin lege. Astăzi, în multe țări, există academicieni în închisoare pentru că au criticat sau contestat religia holocaustului. Uniunea Europeană promovează colaborarea economică și militară cu Israelul.

Noul Hitler se spune că se află în Iran. El este acuzat că ar vrea să șteargă Israelul de pe suprafața pământului, într-un nou „holocaust”, folosind niște arme nucleare pe care nu le posedă, spre deosebire de Israel.

Criticarea politicilor Israelului și a influenței sale este considerată „antisemitism” în Statele Unite și nu numai. Punerea sub semnul întrebării sau contestarea unor părți din imaginea Zionistă oficială – cum ar fi numărul de 6 milioane de evrei uciși în holocaust – este numită negarea holocaustului; cei care critică dominarea mafiei evreiești a elitei ce se află la putere, mai ales pe Wall Street și în sistemul federal de rezervă monetară din SUA sunt numiți „adepți ai teoriilor rasiste ale conspirației”. Atât în Statele Unite cât și în Uniunea Europeană se fac eforturi considerabile pentru a se promova restricții mai severe și o pedeapsă și mai mare pentru asemenea critici.

În Suedia, organizații precum The Expo Foundation (un comitet suedez împotriva antisemitismului, un fel de Ligă antidefăimare suedeză) joacă un rol important ca organizație de bază a autorității guvernamentale Forum for Living History (FFLH) ce apără statul evreiesc și promovează ideologia Zionistă. FFLH, vânătoarea de vrăjitoare organizată de acesta și condamnarea lui Ahmed Rami de la Radio Islam sunt câteva semne ale influenței Zionismului asupra instituțiilor guvernamentale suedeze. Lumea afacerilor își are echivalentul său în mass-media – corporația evreiască Bonnier o influențează pe cea din urmă. Democrații Suedezi, partidul politic de extremă dreapta, este partidul cel mai pro-israelian și, în consecință, partidul care lansează cele mai agresive atacuri la adresa islamului.

Răspândirea informației despre influența distructivă a Zionismului asupra umanității este o luptă ideologică împotriva controlului și a manipulării gândirii oamenilor. Mai ales din moment ce Zionismul nu există aproape deloc în dezbaterea publică. Iar motivul pentru care nu există este acela că în mare parte presa, discursul public și tot ce ține de manifestarea culturală și ideologică este deținut sau influențat de interesele Zioniste.




Statul evreiesc al apartheidului, puternic înarmat nuclear, numit Israel este cea mai mare amenințare de astăzi la adresa păcii prin influența sa asupra lumii vestice și Zionismul este cea mai mare amenințare la adresa umanității, inclusiv la adresa marii majorități a evreilor. Zionismul este folosit de elitele aflate la putere pentru a stabili o nouă ordine mondială cu un singur stat de tip Big Brother și conflicte și războaie permanente între diferite grupuri etnice, religioase și culturale din state-națiuni dezintegrate. În acest context, Israelul este capitala lumii și palestinienii sunt poate cei mai oprimați oameni din lume.

Trebuie subliniat că:

* Zionismul este un proiect național socialist religios iar marxismul este un proiect socialist secular și internațional, iar ambele pot fi privite ca proiecte evreiești, din cauza dominanței evreilor în rândul liderilor acestor proiecte. Karl Marx nu a fost Zionist, dar Moses Hess a fost dublura sa în cadrul întâlnirilor Asociației Internaționale a Muncitorilor din 1868 și 1869, la 6 ani după ce scrisese opera fundamentală a Zionismului: „Roma și Ierusalimul”.

* Marxismul și Zionismul pot fi privite ca proiecte complementare de supraviețuire a evreilor în Europa, ce au durat o sută de ani, de la mijlocul secolului al 19-lea până la mijlocul secolului 20 – o strategie tribală cu două fațete. Zionismul a creat condițiile necesare pentru o națiune a evreilor, în timp ce marxismul a redus forța tuturor celorlalte națiuni prin internaționalismul său. Indiferent dacă acest plan s-a născut instinctiv sau a fost lansat de o conspirație a francmasonilor sau Moses Hess a plantat semințele sale sau a fost o combinație a tuturor acestor factori și încă a unora, rezultatul tangibil a fost că grupul evreilor s-a întărit. În asemenea măsură că până și tentativele lui Hitler și ale lui Stalin de a-i reduce influența au eșuat. Vedem astăzi că aceste strategii privind puterea evreiască au avut succes, mai ales în vest și mai ales în rolul post-Zionismului în războaiele neo-colonialiste. Faptul că majoritatea evreilor sunt exploatați de elita puterii Zioniste nu schimbă acest lucru.

* Grupurile religioase evreiești de astăzi consideră că un om născut dintr-o mamă evreică și care nu aparține unei alte religii este evreu din punct de vedere religios. Este posibil și să se convertească la iudaism. Dar mulți dintre cei care se consideră azi evrei sunt de fapt seculari. A fi evreu astăzi, este mai mult o chestiune de a adopta o identitate care este legată de statul evreiesc și de „holocaust”. Uneori poate fi și din convingere religioasă, dar nu este neapărat necesar. Fiecare individ evreu poate alege dacă vrea sau nu să fie evreu.

* Iudaismul, mentalitatea evreiască și Zionismul sunt concepte cu granițe fluide. Ele sunt conectate dar uneori trebuie separate. Asta din cauza diverselor opinii în rândul evreilor religioși despre Zionism și din cauză că numărul neevreilor influențați de mentalitatea evreiască și de Zionism este mult mai mare decât numărul evreilor. Cercetările moderne arată că evreii nu sunt nici un grup etnic omogen sau un popor în sensul obișnuit al cuvântului, ci, mai degrabă, un grup împrăștiat ținut laolaltă de o mentalitate tribală comună și legi religioase (halakha) ce ghidează felul în care se raportează la neevrei (goimi), care, în acest context, sunt considerați a fi niște suboameni.


Note:

1. Hess, Moses. ”The Holy History of Mankindand Other Writings”, ed. by Shlomo Avineri. Cambridge University Press, 2005

2.Shahak, Israel, ”Jewish History, Jewish Religion: The Weight of Three Thousand Years”, Pluto Press, London, Sterling, Virginia (1994, 1997) 2002

3.Sand, Shlomo. ”The Invention of the Jewish People”, Verso Books, 2009

4.Slezkine, Yuri. ”The Jewish Century”, Princeton University Press, 2004



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu